שיא של פסח במספר היהודים בהר הבית

בעוד מורשת הכותל מדווחת על ירידה של חמישים אחוזים במספר העולים לכותל בפסח, בהר הבית מציינים שיא חדש במספר המתפללים היהודים 

שיא חדש נרשם בפסח במספר העולים להתפלל בהר הבית עם עלייתם של 2641 יהודים בגבולות ההלכה, לראשונה מאז חורבן הבית.

שיא מיוחד נרשם גם עלייתם להר הבית של כמעט אלף יהודים ביום אחד של חול המועד. כך דיווח מטה ארגוני המקדש מנתוני אירגון "ייראה" שעוקב אחר המספרים בהר הבית.

העולים הרבים דיווחו גם על התרגשות גדולה בהר הבית מהמדיניות החדשה של הפסקת ההתנכלות לממלמלי השפתיים. זה הפך לשיחת היום בקרב אלפי העולים לרגל בחג הפסח.


המתפללים בהר הבית מספרים על שינוי לטובה - מטה ארגוני המקדש


בהתרגשות גדולה דיווחו האלפים כי לראשונה בחייהם התפללו בהר הבית ללא הפרעות קראו את ההלל, הקשיבו לשיעורי תורה, וערכו סיומי מסכתות.

התפילות הללו שהפכו לשגרה בשנים האחרונות, נחשפו עם סיום הקורונה לרבים מהעולים הוותיקים, ששמחו לחזור להר הבית עם הפסקת ההתנכלויות במקום.

רבים מהעולים בירכו בהר הבית את מפקדי משטרת ירושלים ואת השר לבטחון הפנים אמיר אוחנה על המדיניות החיובית שנחשפו אליה לראשונה בחייהם.



במטה ארגוני המקדש התייחסו לדברים באמירה ש"אין הברכה מצויה אלא בדבר הסמוי מן העין". "אנחנו משבחים את השר אמיר אוחנה, ואת מפקד מחוז ירושלים החדש דורון תורג'מן, הקשובים לצורכי העולים ונותנים מענה מהיר לכל אתגר ובעיה שצצים בשטח" אומרים במטה.


"בזכות פעילותה המיוחדת של המשטרה כבר שבע שנים שהר הבית הפך למקום שקט ורגוע אשר מעניק חוויית קדושה יהודית לעולים אליו כהלכה", אומרים במטה.


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.