בשנת תשכ"ז (1967) זכינו בחסדי שמים לניצחון מזהיר של צבא ישראל על צבאות רבים וגדולים ממנו, ולחזרה למרחבי ארץ קודשנו שהיו שבויים בידי צר. גולת הכותרת היתה שיבת ישראל אל הר הבית.

דומה היה שעם חזרת הר המוריה לידינו תמו 1897 שנות חורבן, ועם ישראל יעלה בטהרה להר מרום הרים ויממש את כיסופי הדורות.

אולם, עוד בטרם נדם קול השופר שבקע ממקום המקדש, עוד בטרם שככה הקריאה ההיסטורית "הר הבית בידינו", ויתר מי שויתר על משאת הדורות, והחזיר את הר הבית לידיים זרות.

לא זו בלבד, בשרירותו החליט כי יהודים לא יורשו לשאת תפילה במקום הקדוש אשר תל-תלפיות נקרא בגין ש"כל תפילות ישראל מכוונים דרכו".

את המקום הקדוש לעם ישראל, שעליו נאמר "כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים", הוא הותיר כמקום תפילה למוסלמים, ולמוסלמים בלבד.

עם ישראל למוד המלחמות והסבל, לא קם אמנם כאיש אחת לדרוש את המגיע לו בדין. אולם מאות ואלפי יחידים פעלו מאז לשינוי המציאות העגומה, ולחזרה מחודשת של עם ישראל למקום קודשו.

בתחילה היו אלו מעטים בגיבוי כמה וכמה מגדולי הרבנים וענקי רוח ממגזרים שונים. במשך השנים הלכו והתרבו שוחרי ההר והמקדש, והשיבה למקום המקדש מתקדמת והופכת לנהר שוטף.

שוחרי המקדש, כוספי הר בית השם פעלו ופועלים בדרכים רבות ומגוונות. עלייה ונוכחות, עידוד אחרים לעליה כהלכה, יצירת כלי מקדש, שחזור ותירגול עבודות המקדש, הנחלת תודעת המקדש באמצעות כנסים, הרצאות, ספרות, פעילות רשתית יישובית ואינטרנטית, הפגנות, פעילות ציבורית ענפה, סיבובי שערים, מאבקים משפטיים ועוד.

בחורף תשע"ב (2012) התאספו מספר מקיף של פעילים בולטים מבין שוחרי המקדש לכינוס משותף, אשר חולל את הקמתו של מטה משותף לתנועות הר הבית והמקדש. שעניינו, השבת הר הבית לעם ישראל, והשבת עם ישראל להר הבית.

המטה מהווה התאגדות משותפת של הכוחות הפועלים למען הר הבית, העצמתם, סיוע הדדי וחבירה לאפיקי פעילות חדשים לפריצת דרכים נוספים למקדש. תוך שמירת ייחודיותה של כל אחת מהקבוצות וחיזוקה, עד שנזכה לפעול יחד כאיש אחד כנאמר: "וְקָרַב אֹתָם אֶחָד אֶל אֶחָד לְךָ לְעֵץ אֶחָד וְהָיוּ לַאֲחָדִים בְּיָדֶךָ".

הפעילות המשותפת הוכיחה את עצמה תוך זמן קצר, כאשר לשמחתנו ובחסדי שמיים, המאבק צבר תאוצה גדולה וקול ההר העזוב מגיע לעוד ועוד שכבות בציבור. החלה גאולת הר הבית משממונו, שלטון הטרור המוסלמי במקום בתהליך מיגור, היחס המפלה ליהודים בהר הבית הולך ומשתפר, הביקוש לשיבה למקור חיינו גובר, הדרישה המינימלית של מתן זכויות אדם בסיסיות ליהודים בהר הבית, זכויות שהן גם חובות הלכתיות מובהקות, לחופש גישה ופולחן, נישאות ברמה וזוכות לאהדה הולכת וגוברת.

המטה המשותף מאחד את כולם: מסטודנטים שכיפת שמיים לראשם ועד אברכים חרדים וחסידים חובשי שטריימל. ובתווך המוני עמך ישראל.

המטה יזם או נטל חלק בפעולות רבות, בפעולות המטה ובאמצעות הגופים השונים המרכיבים אותו וגופים קשורים אחרים.

  • עליות תדירות להר הבית של קבוצות ויחידים, תוך מתן הדרכה הלכתית מקדימה.
  • ארגון עליות המוניות בימי חג ומועד.
  • סיוע לעולים להר הבית בהסעות.
  • הדרכה יום-יומית שנועדה להסביר פנים לבאים מרחוק ולחשוף בפניהם את עברו - וגם עתידו - של המקום הקדוש בעולם.
  • קורסי הדרכה למאות משתתפים שנועדו להכשיר מדריכים בהר מנקודת מבט יהודית.
  • פעילות משפטית להחזרת זכויות היהודים בהר הבית, לביטול הסטטוס קוו האנטי יהודי, ולסייע למאות יהודים המורחקים מהר הבית בלא משפט ולהשיבם אליו במהרה,
  • פעילות פרלמנטרית ענפה למתן זכויות בסיסיות ליהודים בהר הבית ובמבואותיו.
  • מעמדות ותרגולים של מרכיבים מהותיים בעבודת המקדש. במטרה לעוררם לחיים, רלוונטיים ועכשוויים. לעורר את השאיפה והרצון לכונן את המקדש במהרה בהר הקודש ולהמחיש לעם ישראל את החוויה היהודית העתיקה שאנו מבקשים להשיב בימינו כקדם.
  • בין השאר אנחנו מקיימים מדי שנה מעמדי תרגול המוני של הקרבת קרבן הפסח שזכה לפרסום רב ולהשתתפות גדולי הרבנים. מעמדי ניסוך המים בחג הסוכות, הבאת ביכורים ושתי הלחם בחג השבועות, העומר בחול המועד פסח, ועוד.
  • פעילות אינטרנטית ענפה, כולל דפי פייסבוק, אתר חדשות ועוד.

הצטרפו אלינו להגשמת משאת הנפש של העם היהודי לשוב להר בית ה'.


"למען ציון לא אחשה

ולמען ירושלים לא אשקוט

עד יצא כנוגה צדקה וישועתה כלפיד יבער"

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.